19 Şubat 2014 Çarşamba

Uzun tatil mi olurmuş deme GÜNAH!

  Tatil çok uzadı diye düşündüğüm zamanlar oluyor. Sonra delirdin mi sen ne diyosun myna diyerek ağzıma iki tane çakıyorum. Günah lan tatile laf edilirmiymiş hiç! Bendeki de laf hani. Sonra düşünüyorum da ''Lan ben ikinci öğretim öğrencisiyim erken kalkmıyorum ki açılsa ya okul vakit geçer en azından'' diyorum. Okul açılmadan önce ortalığı yıkmıştım gece gidemem napcam gece gece diye. Ama kazın ayağı öyle değilmiş işte. Okul açılsın kendimi gündüze aldıracağım, tanıdık var mı? Dayınız var mı bizim kampüste ? diyerek ortalarda az gezmedim. Okulun ilk günü ders bitti çıktım o da ne? Lan kimse yok kampüste, herkes evine gitmiş kapkaranlık ıssız bir yerdeyim. Durağa gidene kadar üç buçuk attım.İlk gün kimseyi de tanımıyorum, tek başıma paldır küldür geldiğim gibi döndüm eve. İnsanlarda pek bir soğuktu. Bişey soruyorum kız önce beni baştan aşağı süzüyor, sonra beş dakika kadar düşünüyor ( cevap versem mi vermesem mi diye düşünüyor herhalde) ondan sonra yarım ağızla cevap veriyor.
  Ben kafama edeyim ki Afyondaki tecrübeme güvendiğimden ders programı neyin bakmadım hiç. Birazda mal servisçilere güvendim. Adam beş gibi okula getirdi bizi. Bende galiba ikinci öğretim dersleri beşte başlıyordur diye düşündüm. Sonuçta sabahçıların hiç yedi de başlayan dersi yok ki? Bizim niye olsun ulan. Net bir başlama saatimiz yok ki. Meğersem okulun ilk günü en gıcık hocanın saat üçte dersi varmış. Dersin esas sorumlu olduğumuz kitap 60 sayfalık birşeymiş. Ama hocamız onun kuyruğuna üç kitap daha eklemiş en incesi 500 sayfa. Ben bunu bileydim bütün kitapları alır mıydım? Lan topu topu 7 kitap aldım, sanki bayilik satın alıyorum bir hesap çıkardılar ki. Kuzenim bir ara kasanın üstüne çıkmış kasiyere çantasıyla vuruyordu. İnsanın nevri dönüyor.
  Ben Sakaryayı pek bilmediğim için gene kuzene dedim kitap almaya gitmemiz gerekiyor diye demez olaydım.  açtı ağzını yumdu gözünü. ''Ulan haram zıkkım olsun paralar onlara bu ne lan. Kitap aldırınca mı hoca olunuyo, aldıkları para haram olsun, borçları boylarını aşsın, paracıklara uçup gitsin.....'' saydı da saydı. Bu defa maymun gözünü açtı. ana dersim olmayan derslerin kitaplarının fotokopisini alacağım para yarısından da az oluyor öyle. Bu defa kazıklayamazsınız bizi keh keh keh.. zaten gene öyle çok tutarsa kuzenim önce beni, sonra kasiyeri ve kitapçıyı, en sonda okulda hocalarımı döver.Benim gözüm korktu. Geçen dönem gözünün nasıl döndüğünü bizzat gördüm. Allah onun şerrinden korusun derim başka da bişey demem artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söyle Söyle İçinde Kalmasın