22 Mart 2013 Cuma

Aile dediğin...

   Aile dediğin soğuk olmamalı birbirlerine. Mesafe diye bir kavram zaten unutulmalı. Bizim ailemiz çok eğlencelidir. Belki herkesin ailesi öyle ama bizim aile farklı işte.  Mesela saygı değer annem. Kadının öyle tabirleri var ki duyanlar ilk başta anlamaya çalışır, anladıktan sonra gülmekten yıkılır ve ben bunu kendi aileme nasıl uyarlasam diye düşünür. Biz 3 kız kardeşiz e haliyle hır gür hep vardır kardeşler arasında yaa.. Bir gün kardeşlerimden ortanca olan yaramazlık yaptı. Ne yaptığını hatırlamıyorum ;çünkü yaptığı yaramazlıktan çok aldığı tepki çok etkilemiş beni. Annem başladı buna kızıp söylenmeye. Havada bir sürü laf uçarken bir tanesi öyle böyle değil aşırı derecede garip duruyordu onların arasında. 'Senin bacaklarını kafanın üstünde düğümlerim!' dedi. Bende ilk olarak cümleyi anlamaya çalıştım. Sonra gözümde canlandırmaya çalıştım. Çizgi film gibi bir kare canlandı gözümün önünde ve ondan sonrasını hatırlamıyorum. Gülmekten bayıldım herhalde. Bu laf belki size o kadar garip gelmedi peki. Başka söyleyeyim o zaman. Bir gün anneme muziplik ( bizim ailede buna domuzluk denir) yaptım pis pis sırıtıyorum. Sen ordan bana ' senin o ağzını yırtarım ebediyen dünyaya sırıtırsın!' demez mi? Gülsem mi, ağlasam mı, şaşırsam mı bilemedim. Ben böyle afallayınca bu gülmeye başlamaz mı? Güya domuzluğu ben yaptım ama mors olan da gene ben oldum? Akıl sır ermiyor anneme. o.O  Birde annemin şahane başka bir özelliği vardır. Asla ıskalamaz. O terlikle nasıl bütünleştiyse artık hiç karavanası yok. Ayrımı da yoktur eline alıp atsa da, ayağıyla fırlatsa da sonuç değişmiyor. Ola ki kazayla kızdırdın onu, sonra uçarcasına odadan çıksan bile öyle bir kavisli atıyor ki o terliği nerde olsan seni bulur. Bahçeli evde otururken yazın cam kapı açık otururduk. Küçük kardeşim yeni doğmuştu. Bende o zaman oyun çocuğuydum tabi sabahtan akşama kadar sokaktayım. annem kardeşimi ayağında sallarken kedi eve gir. O evimizde tren gibiydi dış kapıdan mutfağa 2 km yol vardı. Annem kediye 'pist hoşt lan git..!' gibi kelimeleri sıralarken kedi asil bir edayla anneme burnunun üstünden kibirlice bakıp mutfağa doğru yürümeye devam etmiş.Sen misin öyle artist gibi bakan? Sen misin onu dinlemeyip yola devam eden? Annem oturduğu yerden göremediği kediye terliği öyle bir atmış ki. Kedi 1,5metre haya uçarak kaçmış. Arkadaşlarına anlatmış olacak ki bizim eve bırak girmeyi evin yakınında kedi gezmez oldu.
    Bu annemin ancak ve ancak önsözü olabilir.Daha bunun babası , 2 kardeşi, amcası, halası, dayısı, kuzeni, eniştesi.........var da var hepsi ayrı curcuna hepsikendi dalında ayrı enteresan kişilik. Ama ne olursa olsun aile bir başka değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söyle Söyle İçinde Kalmasın