2 Nisan 2014 Çarşamba

Gezmelerde bir Myna

Dün gene mal gibi gittim okula, oturdum sırama beklemeye başladım. Tabi ki o lanet serviste Nankör hanımla burun buruna gelmem de cabası. Neyse sınıfta Gömlek vardı Allahtan onunla muhabbet gırgır yapıyoruz derken hoca yerine asistan geldi. ‘’Hocanızın işi çıktı, kendisi gelemiycek ben ödevlerinizi toplicam.’’ Bir de büyük bir lütufmuş gibi ‘’Yoklama almıyorum gidebilirsiniz’’  Orada demek vardı lan dangalak hoca da yoklama almıyor zaten bir duyuru yapıp haber vereydi iyiydi ben neyse de ta İstanbul’dan gelenler var insaf diye ama sustum.  Kızlar başladı eve gidelim demelere e ben nolcam lan?! 8,30’a kadar ne halt etcem? ‘’Gitmeyinn nolür nolürrr bi şeyler yapak gitmeyin  L’’ diye ağlayarak ikna ettim kızları. Sonra Gömlek ‘’çok açım la yemekhaneye gidelim’’ demesin mi? Ben çok antika bir insan olduğum için aşırı yemek seçiyorum. Biliyorum hoş bir şey değil ama doğdum doğalı böyleyim ben elimden gelmiyor. ‘’Ah canısı ben yemekhanede yemiyorum kie, ama açsan gidelim.’’ Diğerleri de bayağı acıkmışlar haydi gidelim diye hücum yaptılar. Baktım menüye en sevdiğim çorba var, birde bilmem ne köftesi varmış. Zaten kaç gündür canım köfte istiyor diyip daldım bende. En son ayran sandığım yoğurdu almak için verdiğim mücadele anlatılmaz yaşanır cinsindendi. Sonra onun ayran değil de yoğurt olduğunu anladığımdaki hayal kırıklığım da öyle. Neyse yedik zıkkımlandık, haydi bir çarşı yapalım dedik. Duraktaki otobüse koşa koşa yetiştik. Yaldır yaldır giderken Siyah taktik veriyor bize: ‘’ Görmemiş gibi davranmayın en pahalı yerlerde bu fiyat ne diye ciyaklamayın hı iyiymiş diyin azıcık sosyetik davranalım. Azıcık havalı davrancaz bak bozanı döverim….’’ Sıraladı durdu. Otobüsten indiğimiz yerde çakma çanta satan yere balıklama atlayıp ay ne güzel buraya girelim yapmasın mı? O tipi çok komikti. E sonuçta indirim veya ucuz bir şey gören bir bayanın önünde hiçbir engel duramaz değil mi? Sonra gezdik bayağı bir mağazada Siyahla, Filozofiye bir şeyler denemeye gittiler. Kapıda iki kişi girilmez çantayla girilmez yazıyordu. Tüm yasakların canına okudular. En son Siyah bir trençkot buldu alsam mı güzel mi diye bayağı bir tereddütte kaldı. En nihayetinde aldı onu. Sonra hepimiz dağıldık. Ben mal gibi gene kampüse çıktım ordan servise gittim. Önceki günde hoca erken bırakınca yalnız olduğum için bindim otobüse gittim. Bugünde öyle yapacağımı sanan Nefret beni servise binerken görünce gözleri bir açıldı ki sormayın. Görsen babasının arabasına lök diye binmişim gibi. Artist sen sonradan geldin ulan. Ek tercihsen kesinlikle benden sonra geldin bu ayaklar ne? Neyse gene dövesim geldi şunu, ama sakinim iyiyim ben tamam. Üniversite arkadaşlarımla ilk gezmem dün yaşandı sevgili seyirciler J Devamı gelicektir… Unutmadan bizim Filozofiye anasına beni anlatmış. Ne dedin nasıl anlattın dediğimde cavabı aynen şöyleydi: ‘’ Anne sınıftan Myna diye bir arkadaş var kıza aa desek İzmit’e gelin diyor, iki lafından biri İzmit’e gelin demek.’’  ‘’Geldiniz mi peki? Gelin de susturun beni Allah Allah,  ablanızım ben sizin çok konuşmayın’’ ikinci kısmı biraz içimden demiş olabilirim.
 Neyse ya bende bir gün İstanbul’a gitmek istiyorum azıcık göreyim. Okul gezisi haricinde gitmedim hiç yazık bana çok cahilim :P


                                                                                                                                          Sakar Myna

4 yorum:

  1. Şu siyah karakterine daha çok yer ver, yazıda çok güzeldi eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Öğrencilik gibisi yok yahu :( efkarlandım bak şimdi. Bol bol gez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) tepe tepe gezeceğim bundan sonra :D

      Sil

Söyle Söyle İçinde Kalmasın